Για τον Σεβασμό και την διαφορετικότητα

Αυτή η ανάρτηση γεννήθηκε απο ένα προβληματισμό ενός ανώνυμου σχολιαστή που έτυχε και τον πέτυχα στο γνωστό Ζακυνθινό blog Ατσάραντος .

Η αφορμή ήταν κάποιες φωτιές στα ορεινά της Ζακύνθου που δυστυχώς την τελευταία εβδομάδα κάποιοι καλοθελητές έβαλαν…

Ο αγαπητός Laska έγραφε

Θα επερίμενε όμως βεραμέντε κανείς ότι με τέτοιες τιμές, κιάσα, φιόρα, τάματα, τούμπανα, παγκαρογεμίσματα, πανηγύρια, αγήματα, παράτες, κουστωδίες, λιτανείες, ψαλμουδιές, λιβαναρίες, καντήλια, κεριά, προσευχές, μανουάλια, κλάψες, δάφνες και περιφορές που εγοδέρησε μέχρι σκασμού ο Πολιούχος μας Άγιος ετούτες τσι μέρες από ούλους εκειούς τσι πιστούς (και τσι χρυσοποίκιλτους ταπεινούς υπηρέτες του Χριστού κοιλαράδες «πολυαρχιερείς»), θα εκοίταγε (το λίγο λιγότερο) κι εκειός να βάλει το χεράκι του (ή το μικρό του δαχτυλάκι, πανεύκολο πράμα για ένα λείψανο) και να κάμει ένα μικρό, τοσοδούλι μιρακολάκι για χάρη τσους, να σβήσει μ’ ένα φού! ή με μία κατρουλιά από ‘να σύγνεφο τη λουμπάρδα, να μη τσουρουφλιστούνε πάλι τόσα δάση και να μη μπούνε σε γκραν και σέριο περίκολο οι κακόμοιροι αθρώποι, εκειά τα καημένα αμνοερίφια που τρέχουνε αλαλιασμένα με δάκρυα στα μάτια και τονε προσκυνάνε, του τάζουνε και του φιλούνε τα πόδια (και τα βρωμόχερα του δεσποτάδωνε)!

Και θα εμπόρειε να δώσει και κάμποσες γερές με το ματσουκοσάρωμα σ’ εκειούς τσι μασκαλτσόνους όπου την εβάλανε, που φωτία στα μπατζάκια τους και σκατά στα μούτρα τους!

Γιατί εμορογάρησε;

Παρόλες τσι περιποίησες που του κάνουνε τόσα χρόνια, ούτε δεν εκοίταξε κατά κείθες (όπως έκαμε στο σεισμό του 53, που έτρεξε να σώσει μοναχά τη χρυσοφόρα (τσιμεντένια και γερή) εκκλησία του και το γυαλόφραχτο λείψανό του, ενώ τα κακόμοιρα τα φτωχά σπιτάκια του πιστώνε, που ήτανε από ξύλα, χαρτία και πέτρες, εγινήκανε ούλα κάρβουνα και σωροί, κι εκείνοι εκαιόντανε αβοήθητοι και εστριγγλίζανε πλακωμένοι κι απερπισμένοι μέσα από τα χαλάσματα, να τσου σώσει ο Προστάτης Άγιός τσους!)…

Το ειρωνικό ύφος του και το μίσος που έβγαλε σε κάποιον που πιστεύει(σε Αγίους και σε Θεό η τέλος πάντων όπου γουστάρει) ανεξάρτητα μου αποδεικνυέι το κατά πόσο ο κόσμος κοινωνικά έχει οδηγηθεί στην αποσάθρωση 

Προσωπικά είμαι ένα άτομο που πιστεύω στην διαφορετικότητα του καθενός, είτε Άθεος, είτε Χριστιανός Ορθόδοξος, είτε Προτεστάντης, είτε Βουδιστής κλπ…

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το ελεύθερο πνεύμα που έχουμε σαν ‘ανθρωποι μπαίνει σε αγκυλώσεις και θέλει να επιβληθεί η άποψη του ένός πάνω στον άλλον.

Τελικά όλα γιατί γίνονται;

Μήπως είναι θέμα εξουσιομανίας…

Δηλαδή ο καθένας προβάλλει το ΕΓΩ του και προσπαθεί να μας πείσει ότι μόνο με το ΕΓΩ κατέχει την αλήθεια, την απόλυτη, ότι η δική του ΠΙΣΤΗ είναι παραπάνω απο όλους σας και σας χλευάζω και σας κοιτάω απο ψηλά και γελάω με την πάρτυ σας.

Ο υπερβολικός εγωισμός σε συνδιασμό με άλλες κοινωνικές παραμέτρους(βλέπε οικογενειακό περιβαλλον και περιβάλλον εργασίας), δημιουργούν τον άνθρωπο ρατσιστή που  θεωρεί τους άλλους ανάξιους για να ζούνε στο ίδιο αστικό περιβάλλον μαζί του.

Αυτό υπάρχει σε πολύ μεγάλο επίπεδο σε πολλούς θεσμούς της κοινωνίας, στην Εκκλησία με τους δεσποτάδες, στην δικαιοσύνη με τους υποκριτές δικαστές και φυσικά και στην πολιτική και ειδικά στην Βουλή…

Η εξουσιομανία και η πίστη της μόνης δήθεν αλήθειας έχει δημιουργήσει την σημερινή ΠΑΡΑΚΜΗ του λαού μας…

Ένας λαός αποχαυνωμένος γεμάτο μίσος στην διαφορετικότητα του καθενός…

Διότι η ηθική που μας έχουν διδάξει όλα τα χρόνια απο την μεταπολίτευση εώς σήμερα  είναι ότι πρέπει να μην ανεχόμαστε κανένα και να πάταμε πάνω επί πτωμάτων…

Βλέπουμε ανθρώπους με γουρουνίσιο πρόσωπο να περπατάνε και να έχουν την μύτη  ψηλά…αλλά στην ουσία είναι  σκουλίκια που προτιμάνε να  σέρνονται στο χώμα παρά να είναι ένας υπερήφανος αετός…

Διότι δεν μπορούν να αποδεχτούν την διαφορετικότητα του άλλου, του γείτονα του, του κολλητού  τους, των γονέων τους, την διαφορετικότητα που έχει η φύση μέσα της…

Βλέπουμε ενδεικτικά και σε μεγάλο βαθμό  μίσος σε όποιον είναι δεξιός, μίσος σε όποιον είναι Αριστερός, μίσος σε όποιον είναι Αναρχικός, μίσος σε όποιον φοράει σκουλαρίκια, μίσος σε όποιον πιστεύει και βέβαια μίσος σε όποιον πετυχαίνει με την αξία του…παντού μίσος…γιατί φυσικά είναι εύκολα να μισήσεις παρά να αγαπήσεις…

Ο Βιλχέμ Ραιχ ο μεγάλος αυτός ψυχίατρος το όνομαζε όλο το γεγονός αυτό στο βιβλίο του Άκου Ανθρωπάκο συγκινησιακή πανούκλα

Για αυτό αν θέλουμε παντού ανατροπές και να γίνει ο κόσμος ένα μέρος ανθρώπινο χωρίς φόνους, πολέμους και υπέρμετρη βία , πρέπει να αποβάλλουμε την αρρώστεια αυτη και να δούμε ότι ο κόσμος δεν περιστρέφεται γύρω απο εμάς…ότι δεν κερδίζουμε τίποτα απο το να μισούμε και να βλασθημάμε και φυσικά ΔΕΝ κατέχουμε την μόνη αλήθεια…

Οι ιδέες που μας έχουν γεμίσει το κεφάλι και της υποστηρίζουμε με πάθος και βρίζουμε την πίστη η την άποψη του άλλου  είναι ψέμματα και απάτη…πρέπει να το καταλάβουμε για να μην κάνουμε κακό στον ίδιο μας τον εαυτό.

Αφιερωμένο στον φίλο Laska αυτή η ανάρτηση

ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΆΠΗ;

Δεν υπάρχουν ιδέες , υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες, κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.

Νίκος Καζαντζάκης

ΥΓ

Δεν ανήκω σε κάποια οργάνωση, ούτε προσπαθω να το παίξω έξυπνος…έχω τις ιδέες μου και τα πιστέυω μου…χωρίς να το παίξω ότι κατέχω την μόνη και σωστή αλήθεια…

Advertisements

7 responses to “Για τον Σεβασμό και την διαφορετικότητα

  1. Αγαπητό παιδί της Πλατείας,

    Ευχαριστώ για το σχολιασμό σου. Ας εξετάσουμε όμως μερικά συμπεράσματά σου, τουλάχιστον εκείνα που αφορούν στη θέση μου.

    Το αρχικό μου σχόλιο, παρά τα φαινόμενα, δεν είναι ειρωνικό. Το σχόλιο σατιρίζει καυστικά την καταστροφική τυφλή πίστη των ανθρώπων σε θαύματα κι αγίους, που είναι μόνο πλάσματα της φαντασίας τους και προϊόντα παιδιόθεν πλύσης εγκεφάλου. Αν το σχόλιο εκλαμβάνεται ως «ειρωνικό», ή ως δείγμα μίσους, αυτό δείχνει κάτι για την ψυχολογία εκείνου που το κρίνει έτσι. Αν το να υποστηρίζω ότι η πρόοδος του Ανθρώπου δεν επιτυγχάνεται με ανυπόστατη πίστη σε φαντάσματα αλλά με τον ορθολογισμό και την απόκτηση γνώσης είναι «μίσος», τότε τι είναι π.χ. η συστηματική οικονομική εκμετάλλευση της ανθρώπινης ευπιστίας από τους θρησκευτικούς οργανισμούς, και η προσπάθεια αποβλάκωσής τους;

    Επίσης, θεωρώ πολύ άδικο να χαρακτηρίζεται «εξουσιομανής» η προσπάθεια ν’ αφυπνιστεί η λογική των ανθρώπων, πράγμα που αν επιτευχθεί θα τους δώσει τη δύναμη να είναι πολύ περισσότερο κύριοι του εαυτού τους. Αν δηλαδή προσπαθούσα να τους πείσω ότι παράλογα και ψευδή πράγματα, όπως π.χ. είναι τα θαύματα αγίων, είναι πραγματικότητα, αυτό θα ήταν αποδεκτό και επαινετέο;

    Αφού μας παρουσίασες την άποψή σου για το μίσος και τις αιτίες του, μας παραπέμπεις στον Ράιχ, το έργο του οποίου προφανώς μελετάς πολύ επιλεκτικά.

    Τι θα έλεγες λοιπόν για την καταπίεση των σεξουαλικών ορμών των ανθρώπων από τις μονοθεϊστικές θρησκείες ως κύριο αίτιο για την μετέπειτα εμφάνιση του μίσους στον ψυχισμό του Ανθρώπου; (Όταν αναφέρεις κάποιον ως πηγή, καλό θα είναι να έχεις μια σφαιρική εικόνα του έργου του.)

    Αν θέλουμε να βελτιωθεί ο κόσμος λοιπόν, θα πρέπει να βάλουμε (κατά την άποψή μου) πολύ περισσότερο ορθολογισμό στη ζωή μας (και το πρώτο που θα έφευγε από τη μέση σε τέτοια περίπτωση θα ήταν η θρησκευτική πίστη, που βασίζεται σε δογματικούς παραλογισμούς).

    Αλήθεια, δεν βλέπεις το θρησκευτικό φανατισμό που μεσουρανεί ως αίτιο των πιο αιματηρών συγκρούσεων και σημαντικότερη πηγή μίσους από την αρχή της Ιστορίας μέχρι σήμερα;

    Αντίθετα, για ποια δεινά της Ανθρωπότητας είναι υπεύθυνος ο ορθολογισμός; Ό, τι έχει καλό να επιδείξει η Ανθρωπότητα δεν έχει θρησκευτική ρίζα, αντίθετα η θρησκεία πολέμησε και πολεμά λυσσαλέα την ορθολογιστική σκέψη και την απόκτηση γνώσης, επειδή παίρνει την εξουσία από τα χέρια της και την τοποθετεί στα χέρια του «κοπαδιού», όπως χαρακτηρίζουν οι θρησκείες τους πιστούς τους.

    Και για να μην σε κουράζω άλλο: Κανείς δεν τα ξέρει όλα, πολύ περισσότερο εγώ. Όμως, όταν βλέπω μπροστά μου τους συνανθρώπους μου να πέφτουν θύματα της ευπιστίας τους, να είναι αντικείμενο εκμετάλλευσης, να συρρέουν ως κοπάδι για να προσκυνήσουν «θαυματουργά» λείψανα, να διατηρούνται δυστυχισμένοι, αμαθείς και φοβισμένοι για ν’ αρμέγονται και να έχουν ανάγκη από «σωτήρες» (επίγειους κι επουράνιους), δεν χρειάζεται να είμαι παντογνώστης για να προσπαθώ όσο μπορώ να αφυπνίσω τη λογική τους!

    Είναι προφανές ότι σε μερικούς αυτό φαίνεται «μίσος». Αναρωτιέμαι όμως πόσα καλά κάνουν με τη δική τους «αγάπη»…

  2. Aγαπητέ Laska σε ευχαριστώ για την απάντηση σου.
    Καταρχάς διακρίνω και αυτό το θεωρώ παθολογικό να προσπαθείς να μας πείσει ότι όποιος προσκυνάει ένα Λείψανο ή ένα φάντασμα είναι προιόν φαντασίας η πλύσης εγκεφάλου, το θεωρώ επίκινδυνο διότι λές ότι προσπαθεί νας μας αφυπνίσει…πάνω σε τι…μιλάς για ορθη λογική και συμφωνώ μαζί σου οι Θρησκείες σε ένα σημείο είναι μέσο φανατισμού και μισαλλοδοξίας αλλά το να απορρίπτεις μια πίστη ενός ανθρώπου που είναι ατομική είναι ένα μέτρο ρατσισμού και φασιμού και επιμένω να χρησιμοποιώ αυτές τις δύο έννοιες γιατί εξαιρετικά οπισθοδρομικό να μιλάς για πνευματική αφύπνιση, αφού δεν μπορείς να αφυπνίσεις τον ίδιο σου τον εαυτό και να τον συμβιβάσει στο γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν κάπου εκτός απο την ορθή λογική που λές…
    Α και τι τελικά επικαλούμε ορθή λογική;
    Την επιστήμη απο ποια άποψη;
    Την ορθή λογική του ΝΑΤΟ και του ΟΗΕ που βομβαρδίζει λαούς….
    Την ορθή λογική του ΔΝΤ και την Ε.Ε που κάνει αφαίμαξη λαών για να κερδίζει το κεφάλαιο και η παγκόσμια τράπεζα;
    Μήπως την ορθή λογική της απάτης και της ρεμούλας στα ονόματα κάποια ιδεολογίας…είδες πχ πώς τελικά κατάντησε ο Κομμουνισμός και ο <>
    Την ορθή λογική που κάνει πλούσιους πλουσιότερους και φτωχούς φτωχότερους;…
    Σε μια εποχή σχιζοφρενική και παρανοική που ο καθένας έχει χάσει την επαφή με τον συνάνθρωπο του, ατομικά ο καθένας οδηγείται στο δικό του σφαγείο…αντί να αποκτήσουμε την αλληλεγγυή που θα μας κάνει όπως λέει και ο ποιητής να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα…εσύ μας λές ότι πρέπει να συρθούμε στο χώμα…να μην έχουμε πίστη και όνειρα και να ακολουθήσουμε την <> μια ορθή λογική που σήμερα μας έχει οδηγήσει στην καταστροφή του ατόμου αλλά και του Πλανήτη.

  3. @johndoctor

    Άστοχος … Όλα σου τα επιχειρήματα σου είναι άκυρα για να βγάλεις τον Laska πιο κάτω από εσένα και να τον βγάλεις εσύ τρελό, πέφτεις στην παγίδα που εσύ έστησες και δεν μπορώ να καταλάβω ποίος είναι αυτός που θέλει να ισχύει το «Δηλαδή ο καθένας προβάλλει το ΕΓΩ του και προσπαθεί να μας πείσει ότι μόνο με το ΕΓΩ κατέχει την αλήθεια, την απόλυτη, ότι η δική του ΠΙΣΤΗ είναι παραπάνω απο όλους σας και σας χλευάζω και σας κοιτάω από ψηλά και γελάω με την πάρτυ σας.»
    Δεν μπορώ να καταλάβω επίσης γιατί ασχολήθηκες τόσο με τον Laska ….. δεν σου αρκούσε να απαντήσεις στο blog που έγινε ?

    Αλήθεια τα πιστεύεις αυτά? «αντί να αποκτήσουμε την αλληλεγγύη που θα μας κάνει όπως λέει και ο ποιητής να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα…εσύ μας λες ότι πρέπει να συρθούμε στο χώμα…να μην έχουμε πίστη και όνειρα και να ακολουθήσουμε την μια ορθή λογική που σήμερα μας έχει οδηγήσει στην καταστροφή του ατόμου αλλά και του Πλανήτη.»

    Η λογική έφερε τις επιστήμες και την ιατρική … τίποτα άλλο δεν λέω .

    Το θέμα για τον «σεβασμό» και την «διαφορετικότητα» που έχεις αναρτήσει δεν βλέπω να το σέβεσαι ….

  4. @Prokopis
    Αγαπητέ φίλε για δικηγόρος κάνεις…δεν ξέρω με τι επαγγέλεσαι αλλά η νομική επιστήμη χάνει ένα μεγάλο στέλεχος του.
    Τόσο αβάντα στον Laska δεν έχω ξαναδεί!!!
    Νομίζω ότι έχεις χάσει το νοήμα και καλό είναι να σου ξεκαθαρίσω κάποιες θέσεις.
    Ο φίλος Laska έχει την δική του άποψη που την σέβομαι σε ένα σημείο αλλά πρόσεχε ο ίδιος όμως προκαλεί και στην ουσία προβοκάρει, όπως έκανε πολύ εύστοχα στο blog του Ατσάραντου, σαν τα βαρελότα που πέσανε του Αγίου…
    Επειδή λοιπόν τέτοια άτομα χρειάζονται «ειδική περιποιήση» έκανα ετούτη εδώ την ανάρτηση…
    Διότι το να προβοκάρεις να κάνεις θόρυβο σημαίνει πολύ απλά ότι δεν ΣΕΒΕΣΑΙ και στην ουσία πάσχεις απο ΕΞΟΥΣΙΟΜΑΝΙΑ…
    Φυσικά και πιστεύω και στην λογική αλλά πρόσεχε τι αποκαλούμε λογική και τι όχι…
    Για αυτό σε παραπέμπω αγαπητέ φίλε Prokopis να μελετήσεις την Λογική του Χέγκελ.
    Σου παραθέτω και ένα ΕΞΑΙΣΙΟ απόσπασμα

    Η σκόπιμη ενέργεια μαζί με τα μέσα της είναι ακόμα στραμμένη προς τα έξω, επειδή και ο σκοπός δεν ταυτίζεται με το αντικείμενο και άρα πρέπει πρώτα να μεσολαβηθεί από αυτό. Το μέσο ως αντικείμενο στέκεται μέσα σ’ αυτή τη δεύτερη προκείμενη σε άμεση σχέση προς τον άλλο ακραίο όρο του συλλογισμού, δηλαδή προς το υλικό ή την αντικειμενικότητα ως προϋποτιθέμενη. Αυτή η σχέση είναι η σφαίρα του μηχανισμού και του χημισμού, οι οποίοι τώρα υπηρετούν τον σκοπό, ο οποίος είναι η αλήθεια τους και η ελεύθερη έννοια τους.

    Έτσι ο υποκειμενικός σκοπός, που είναι η εξουσία αυτών των διαδικασιών, μέσα στην οποία τα αντικειμενικά στοιχεία ξετρίβονται μεταξύ τους και αλληλοαναιρούνται, τείνει να διατηρηθεί έξω από αυτές τις διαδικασίες και όμως διατηρεί τον εαυτό του μέσα τους. Αυτή είναι η πονηριά της λογικής ικανότητας1.

    1. Γίνεται τώρα φανερό ότι ενώ τα αντικειμενικά στοιχεία (= ο κόσμος των αντικειμένων) «τρίβονται», χρησιμοποιούνται και καταναλώνονται αλληλοαναιρούμενα, ο υποκειμενικός σκοπός διατηρείται μέσα τους μόνο καθόσον βγαίνει από αυτές τις φθαρτικές διαδικασίες και διασώζεται ο ήδη πραγματωμένος σκοπός δεν αποτελεί την αναίρεση του, αλλά την ανάδυση του ως ελεύθερης έννοιας. Το ότι διατηρείται μέσα στα αντικείμενα εξουσιάζοντας τα και όμως διασώζεται γλυτώνοντας από τη φθορά τους, είναι «η πονηριά της λογικής ικανότητας» (die List der Vernunf

    ΥΓ
    Στείλε μου ένα mail να για να επικοινωνήσω μαζί σου αν έχεις κάποια απορία πάνω στο ζήτημα της λογικής

    ΥΓ1
    Η λογική δεν γέννησε καμία επιστήμη….η ιατρική επιστήμη και πίστεψε είναι αποτέλεσμα ερευνάς και μελέτης…που έχουν γεννήσει την λογική…

    Όχι ότι η λογική δημιουργήσε την επιστήμη…(έλεος!!!)

    • @johndoctor…

      Εάν εξετάσω το ποιος ήταν ο Χέγκελ και μετά πάρω από απλές πολύ απλές πηγές ανακαλύπτω με λύπη και ευτυχώς για μένα ότι η θεωρία του δεν είναι η επικρατέστερη για το τι είναι η «λογική» .

      Απο wikipedia :

      Ο Χέγκελ «ήταν σφόδρα αντιδιανοούμενος και απεχθάνετο τους «σοφούς καθηγητές» και την επίδειξη της επιστημοσύνης τους (erudition).

      Κύρια Ενδιαφέροντα : Λογική, Φιλοσοφία της ιστορίας, Αισθητική, Θρησκεία, Μεταφυσική, Επιστημολογία, Πολιτικές επιστήμες….. είναι βέβαια είναι άξιος θαυμασμού που καταφέρνει να κάνει εντριβή σε όλους αυτούς τους κλάδους .

      Η λογική του Χέγκελ είναι ένας εύστοχος εξελικτικός προσδιορισμός της έννοιας του Θεού με παραγωγικό τρόπο από τις πιο αφηρημένες και γενικές έννοιες, χωρίς τις παρεμβολές της εμπειρικής γνώσης των εξωτερικών, περιστασιακών και επιμέρους πραγμάτων. Δεν είναι τυχαίο ότι μετά από τέτοιον παραγωγικό τρόπο -αν και με μία δόση αυταρχισμού- η έννοια του προσδιορίστηκε με τα βασικά γνωρίσματα του, τα οποία , εκτός από την αυτοτέλεια, την συνολικότητα, την ενότητα, είναι η σταθερότητα της συνολικής ποιότητας του, ο αυτο-προσδιορισμός του. η αμεσότητα του, η σχετική αμεσότητα του η έννοια σαν ουσία του. Αλλά ο Χέγκελ προσέγγισε στην έννοια του θεού μέσα από μια δυσνόητη θεωρητική εξέλιξη των πιο γενικών εννοιών και σε θεωρητικές στιγμές που δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα, για να μην την ορίσει άμεσα και αβάσιμα σαν πρώτη αλήθεια – όπως διαπίστωσε και ο ίδιος. Ετσι, περιόρισε την αλήθεια και την συνέπεια στις σχέσεις των αφηρημένων εννοιών, με λίγη περιφρόνηση στην παρατήρηση της φύσης. Ετσι παραδόξως, ενώ ο Χέγκελ προσδιόρισε την έννοια του Θεού τελειότερα από το Σπινόζα, ενώ αναγνώρισε τις δυνατότητες των γενικών εννοιών να περιγράψουν αξιόπιστα την κοινή πραγματικότητα, την ατέλεια των αισθήσεων και δόξασε το λόγο, ενώ ξεπέρασε τις θεωρίες των φιλοσόφων, δεν απόδειξε την ύπαρξη του Θεού με αυτή τη προσδιορισμένη έννοια, ούτε πως πρέπει να είναι τέτοια η ποιότητα του στην πραγματικότητα.

      Βέβαια αυτό αποδεικνύει ότι οι κρίση του είναι επηρεασμένοι και από τους άλλους κλάδους που ασχολιόταν.

      Αντίθετα σου παραθέτω την έννοια της λογικής που ισχύει μέχρι και στις μέρες μας :

      «Στη φιλοσοφία, λογική (από το ελληνικό λόγος) είναι η ικανότητα ή η διαδικασία μέσω της οποίας οι άνθρωποι κάνουν σκέψεις, ιδιαίτερα αφηρημένους συλλογισμούς υψηλού επιπέδου, καθώς και ο κλάδος της επιστημολογίας ο οποίος ερευνά συστηματικά αυτή τη διαδικασία. Πολλοί διανοητές έχουν μελετήσει τη λογική, και οι διάφορες απόψεις σχετικά με τη φύση της μπορεί να μην είναι συμβατές μεταξύ τους.

      Πιο συγκεκριμένα, η λογική αφορά τη συσχέτιση μεταξύ προτάσεων, και ειδικότερα καταφατικών προτάσεων, μιας γλώσσας. Δηλαδή αφορά για παράδειγμα τον τρόπο με τον οποίο ένα σύνολο από προτάσεις Α1, Α2 … Αi μπορεί να υποστηρίζουν μια άλλη πρόταση Β, ή αλλιώς τον τρόπο με τον οποίο η Β είναι αναγκαστική ή πιθανή συνέπεια των Α1, Α2 … Αi.

      Η λογική έχει επίσης οριστεί γενικότερα. Οι Τζωρτζ Λάκοφ (George Lakoff) και Μαρκ Τζόνσον (καθ.) (Mark Johnson), εξηγούν τη λογική και το εύρος της ως εξής:

      Η λογική δεν περιλαμβάνει μόνο την δυνατότητά μας για λογικό συλλογισμό, αλλά επίσης την ικανότητα που έχουμε να διεξάγουμε έρευνα, να λύνουμε προβλήματα, να εκτιμούμε, να κριτικάρουμε, να αποφασίζουμε για το πώς θα πράξουμε και να φτάνουμε σε μια κατανόηση του εαυτού μας, των άλλων ανθρώπων και του κόσμου. (Λάκοφ και Τζόνσον 1999, σελ. 3-4)»

      Και η λογική ορίζεται μερικές φορές στενά ως η ικανότητα ή η διαδικασία εξαγωγής τυπικά λογικών συμπερασμάτων.
      *Πηγή από Wikipedia

      ΥΓ. Συμπέρασμα εαν και σε ευχαριστώ δεν θα χρειαστώ κάποια διευκρίνιση η απορία πάνω στο ζήτημα της λογικής.

      ΥΓ1. «Όχι ότι η λογική δημιούργησε την επιστήμη…(έλεος!!!)»
      Με βάση τα παραπάνω ελπίζω να αναθεώρησες την απάντηση σου.

  5. @Prokopis
    Νομίζω ότι είσαι εκτός πραγματικότητας και έχεις διαφορά αντίληψης της λογικής.
    Η λογικής δεν είναι το απλό μόνο ένα και ένα κάνουν δύο η δύο και δύο κάνουν τέσσερα…αυτά τα μαθαίνουμε στο Δημοτικό, η λογική είναι κάτι πιο περίπλοκο και έχει καταρχάς να κάνει επιστημονικά με το μέγεθος του καθενός στον Εγκέφαλο του…
    Ο μετωπιαιός λωβός παίζουν τον ρόλο αυτό αγαπητέ μου(τσέκαρε πάνω σε θέματα νευρολογίας και εγκεφάλου)
    Απο την άλλη ο Χέγκελ είναι απο τους λίγους ψαγμένους φιλόσοφους που ασχολήθηκε με την λογική και μου έκανε εντύπωση εσύ ένα τόσο ΑΝΟΙΧΤΟΜΥΑΛΟ άτομο να τον αποκλείσεις επειδή έχει πολλά ενδιαφέροντα και πολλές ασχολίες…
    Επίσης μου αρέσει που εμπιστεύεσαι την δήθεν αντικειμενική wikipedia…που είναι γραμμένοι απο διάφορους ανώνυμους χρήστες που γράφουν το μακρύ και το κοντό τους…
    Σου λέω ότι πρίν αναιρέσεις και πρίν αφορίσεις να ψάξεις, να ασχοληθείς, να μην βγάζεις ΤΟΣΟ εύκολα συμπεράσματα!!!
    Αλλιώς μπορεί ο καθένας να σε συντρίψει στην σημερινή εποχή, η γνώση είναι ΔΥΝΑΜΗ και η αλήθεια βρίσκεται μέσα απο διαρκές και συνεχόμενο ψάξιμο και όχι μέσα απο υλικές και ηλίθιες λογικές που μας πασσάρουν….

    • @johndoctor

      Σταμάτα να μου πασάρεις 5 πράγματα που έμαθες στην ζωή σου τα οποία είναι εξειδικευμένα … συνεχίζεις να διαστρεβλώνεις τα λόγια μου και να αρνείσαι την πραγματικότητα , αλήθεια γιατί δεν αναιρείς τα «πραγματικά γεγονότα» από πηγές όπως WIKIPEDIA και δεν τα «διορθώνεις» με τα δικά σου λεγόμενα (λόγου χάρη η αναφορά σου πάνω στις νευροεπιστήμες) ? Σου είπα ότι ο Χένγκελ ήταν ένα άτομο με γενικές έννοιες (νομίζω ότι δεν διάβασες τα παραπάνω) .
      Και επίσης μπορεί οι αναρτήσεις να είναι από ανώνυμους αλλά οι πηγές τους είναι αξιόπιστες από ανθρώπους των επιστημονικού τομέα που δεν είναι κάθε άλλο παρά ηλίθιες. «Το μαύρο είναι μαύρο και το άσπρο άσπρο» απλή λογική . Αυτό το μάθαμε επίσης στο δημοτικό …. μπορείς να το αναιρέσεις και αυτό?

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s